Konferencer i København

Mit job som eventmanager handler ikke kun om at arrangere et utal af events. Det er kun en lille brøkdel af arbejdet. Ofte er det bare toppen af isbjerget at finde konferencelokaler i København, og vi bruger jo altid: https://mbkkursuslokaler.dk/konferencelokale/ . At få sat et fornuftigt program op. At få sendt invitationer ud og at få aftalt med oplægsholdere, at de skal komme og fortælle om det, de nu ved noget om.

Samarbejdspartnere

Nej, mit arbejde går i høj grad ud på at finde samarbejdspartnere, som vi kan skabe events sammen med. Og det er meget tidskrævende. Ofte kræver det mange møder via Skype eller Zoom. Det kræver timevis af forhandlinger om omkostningerne og om, hvem der skal påtage sig, hvilke opgaver, inden eventet kan afholdes. Det er mere reglen, end det er undtagelsen, at alle vil påtage sig at arrangere selve eventet – sådan alt det der med logistik. Men der er meget få, der vil påtage sig at finde indholdet til eventet. De fleste fortæller altid, at de allerede har noget indhold klar. Noget, de har brugt ved tidligere events. Det er ikke meningen. De events, som vi laver, skal skabe nyt indhold. Og det kræver en del benarbejde fra alle partneres side.

Fast aftale

Jeg har derfor en fast aftale med et kursussted, hvor jeg kan afholde små møder for op til 3 – 5 personer. Jeg fandt dem ved at søge på nettet. Jeg søgte efter ”mødelokaler København” og var heldig at finde et sted, hvor personalet er superprofessionelt, og hvor de altid finder et lokale til mig. Også selv om jeg er for sent på den med at booke et lokale. Projekterne, jeg laver, ligger inden for kulturindustrien. Og det er altså krævende folk, jeg har med at gøre inden for det segment. Det kan være universiteter, hvor professorerne eller afdelingslederne er lidt verdensfjerne eller bare nogle store drømmere, der ikke helt har kontakt til virkeligheden. Det kan være ultraintelligente kunstnere, der bare vil have deres eget budskab ud. De hører sjældent efter hvad jeg forsøger at forklare dem, når jeg gerne vil have et samarbejde med dem op at stå. Det kan være søde og praktiske mennesker fra museumsverdenen, der har fuld forståelse for, hvor vigtigt det er at formidle på nye og spændende måder.

Forhandle, forklare og formidle

Så ja, mit job består for det meste af at skulle forhandle, forklare og formidle. Det er hårdt. Vi kan have maratonmøder, der varer i hele dage. Det er trættende, fordi jeg skal altid samle alle trådene. Og det kan være svært efter 8 timers møder at skrive mødereferaterne.

Men når det lykkes at få trådene samlet og at få skrevet alle mødereferaterne samt at få dem godkendt af alle mødedeltagerne, så er det en dans. Det bliver sjovt at arbejde sammen med de forskellige partnere. Det bliver spændende at opleve, hvad der bliver produceret af nyt indhold og nye tanker. Og ja, når sådan et projekt kører, og alle har forstået, hvad vi kan opnå, så er det sådan, at jeg kan begynde at læne mig tilbage og være glad. Fordi så ved jeg, at eventet bliver en succes.